søndag 21. desember 2008

4.søndag i advent...

God 4.søndag i advent!

Fredag var jeg sliten både i lattermuskler og kroppen etter lite søvn og siste innspurt med skolebarn og avslutning, så jeg hadde lyst å droppe jobbens julebord... Men neida, vi har en energigivende kollega som fikk meg med, det var veldig hyggelig! Håper du Hege jobb snart starter blogg, du lager jo SÅ mye fint!!!! Der fikk du den utfordringen:-)

Lørdag var det grøtfest hos svigers, mandel og kinderegg til Amalie og Henrik. Vi voksne fikk fylt opp to handlevogner og kjøpt de to siste posene med røkt pinnekjøtt av lam,-puh, hadde tatt seg ut å ikke fått tak i det;-) Svigermor hadde juleverksted mens vi handlet, og dette ble resultatet, søte, ja?Nå er det Olsenbanden for de to eldste, mens min kjære og lillemor er på Ankern og koser seg så jeg får jobbe ifred her hjemme:-) Vel, ny sofa er funnet;-) hurra!!!-skal ha den i "pianostua, og nå lager jeg en fantastisk god dessert som Vivi laget på Dokkajulebordet. (100 gram 70%sjokolade, begynner sunt og bra:-), 50 gram smør og 3 dl fløte varmes opp. Putt oppi 7-8 marshmellews og sjokoladen. Smelt alt sammen og hell det i glass eller konfektbeger. NB! Ikke store posjoner da det er mektig!!! Jeg helte oppi ungenes glass, deretter helte jeg oppi en god skvell bayles og helte oppi de voksnes glass. Skal strø på noen mandelplak før servering. Kaffe er et must til denne:-) NYDELIG!


Nå begynner det å bli jul overalt, til og med sitronmelissen har fått besøk av en julemett dompapp;-)