tirsdag 22. desember 2015

Sarah Bernard A la Tårnfrid

God tirsdag! Krever at ungdommen er med på tradisjoner, så selv om hard start koser de seg når de først er igang med pepperkakebaking og julemusikk,-dog ikke min julemusikkliste;) Henrik og dn kompis gjorde det igår, Amalie og ei venninne idag.
Lille Fredriksen og jeg hiver oss rundt og lager konfektkaka Sarah Bernard. Så raskt og så godt!
Pisk 3 eggehvite og bland i 400 gram ferdig kransekakemasse. Hell i liten langform og stek i ca 18 minutter. Imens lager vi sjokoladekrem ved å 250 gram smør og to kopper melis, helle så oppi 6 eggeplommer (jeg prøvde med bare tre og halv krem, men den er så godt at du må bare kjøre på med tre eggehviter til overs;) og to spiseskje bakekakao, og fire ts vaniljesukker. Hell kremen over den nedkjølte bunnen, og sett i kjøleskapet. Så smelter du 200 gram kokesjokolade med en ss smør og en ss delfiafett. Lag mønster med gaffel og skjær i små biter når det er kaldt. 
Nydelig til kaffe, kan fryses og tiner raskt, voila så har du julens beste konfekt å servere deg selv til morgenkaffen, god bittelille julaften:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.