lørdag 12. desember 2015

Fra bakstekjelleren og til pynt på julebordet

God lørdag! Koselig julebord til fire i natt, når man har det moro går åtte timer med selskap fort:)
Jeg hadde dekket bordet med masse lys og hvite ranukler og små juletrær og noen svibler i hvitt.
På tallerken lå flatbrødkvinne eller mann, så ble man ikke sittende med damer på en ende og mannfolka på den andre. Flatbrøda var ferske etter bakstedamedagen dagen i baksterommet i kjelleren. Alltid like moro.
Artig å bruke gammel utstyr fra gården, denne som man triller over for å hindre at flatbrød hever, fant jeg i stabburet. Den er gammel, den. Tenk alle som har brukt den før meg her på Balke.
Det ble endel småfigurer til forrett og som bordkort for min del.
Masse lys og Karen igang.
Her jobber Hilde på, hun er den mest drevne av oss.
Takka ble varm og sikringen røk innimellom, men flatbrød ble det.
Og slike bilder får man når en ordentlig fotograf tar dem:) Helge Eek fra Lev Landlig tok mange fine bilder som vi bare måtte kjøpe. Eida Helene hjelper mamma.

God lørdag fra meg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.