fredag 13. desember 2013

Turbo-Lucia

Når jeg blir eldre og leser dette innlegget, så klarer jeg å se for meg at jeg sier...at du orket, Marianne:)
Må le litt..
Etter jobbdag med 150 elever i Trygg Trafikk-prosjekt hele dagen, var det middag og avgårde til venninne som trengte støtte. Ankom som Lucia for å glede, og dro rett før midnatt. 
Så var det morgenstund og to små som skulle kles hvite, og en i 7. som skulle gå sammen med barnehagen. 
Etter levering i barnehage, var det til butikken for å kjøpe pølser og lomper til Amalie som skulle grille i skogen. Så tilbake til barnehagen for Luciatog med påfølgende kaffe, så hjem for å koke vann og lage gløgg som jeg leverte til Amalie sin klasse i skogen. 
Så kjøpe og levere bleier i barnehagen, deretter hjem for å sette sammen pepperkakehusene, var konkurranse og julekaffe på jobb... 
Så hjem for å pynte kake og levere på Klokkergården, før begravelse i kirka... Alt dette skjedde før klokken 1245 idag. Første begravelse etter pappa, satt av alle ting på samme benkerad som pappa og jeg satt i på julaften i fjor.. Og da de spilte Amazing Grace likt med pappas utgangssang, trodde jeg at jeg datt sammen fullstendig..men å hente to små i barnehagen, finne frem kake og melk og se Jul i Svingen er hva jeg trengte... Puh, rolig fredagskveld skal det bli;) vel, skal besøke oldemor på 95 med Luciabarna mine, og hente eldstemor på juleballet klokka tolv;). God fredag!!:) 

3 kommentarer:

  1. Phu..litt av en dag :) Håper du får litt pust i bakken innimellom. Bra du hadde annet å tenke på etter begravelsen iallefall, ikke godt å gå med "klump i halsen". Ett år opplevde jeg å miste onkelen min og i begravelsen spilte de :Helga natt, det var et mareritt å gå på julehandel det året for alle kjøpesenter spilte den sangen. Enden på visen var at jeg satt hjemme og spillte den om og om igjen mens jeg sang med og gråt, og etterhvert gikk det bra.:)
    Ønsker deg fine dager framover da, og takk for fine innlegg her hos deg.:)
    Klem fra Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. ps.herlig het, glemte jo å si at du har de skjønneste lucia barna :)
      Britt

      Slett
    2. Hehe, hei og takk, ja de var nusselige:) takk for hyggelige kommentarer, er stas med livstegn fra deg!! Ja, kan tenke meg det var slitsomt med all den påminnelsen... Selv er det godt å få gjort ting første gang etter pappa.. Ett år og jeg håper det går lettere... Men nå må jeg legge frem nissedrakter, er nissefest i barnehagen i morgen:) klem

      Slett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.