onsdag 18. desember 2013

Kunstig juletre


Må ærlig innrømme det, uekte juletre hadde jeg aldri trodd jeg skulle kjøpe..
Men da dette smale og 240 cm høye treet med troverdige grener og med 10 års garanti på lys møtte meg, ja da ringte jeg min kjære som sa go girl;)
Var det ikke fint? Tross alt?;) Har kjøpt masse julepynt, og selvsagt skal levende roser i små vaser komme på. 
Foreløpig står det i hallen, men det skal inn i julestua den 23. Og ja, vi skal tradisjon tro i skogen med gløgg og pepperkaker og hente juletre. Det vil stå på kjøkkenet eller i dagligstua. Husk, Marianne: man skal aldri si aldri.. Ellers har jeg kost med på Peppes med Henrik, og på hjemmelaget cafe med mammas varme sjokolade sammen med Eidamor-lykke:)

9 kommentarer:

  1. Nei, foreløpig sier jeg aldri også ;)

    Hvor har du kjøpt sølvpynten? Dette blir kjempefint :)

    SvarSlett
  2. Hehe..jeg vurderte sterkt å kjøpe et kunstig et i år jeg også.. Faktisk! Men endte opp med et vanlig grantre allikevel ;) Det er noe med granbarduften, og det "ekte" som liksom blir mest riktig her på gården. Jeg derimot drømmer om et lite stue-tilbygg/glassveranda med GOD PLASS til juletreet ;-P
    Riktig god jul til deg & dine, Marianne! <3

    SvarSlett
  3. Hei på deg!
    Treet var fint det!
    Veldig mange som har kjøpt evighetstre i år,
    ser jeg! Blir ekte tre hos oss i år også!
    Da lukter det så godt, og det blir skikkelig jul i huset!!!

    Ha en fin dag!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  4. Fint tre Marianne :) vi har også kjøpt eviggrønt tre i år hihi, de blir jo bare finere og finere synes jeg, og nå gleder jeg meg til å pynte det.
    Hørtes ut som dere har kost dere i dag i hvert fall, og det liker jeg masse, klem fra Lenamor på Opstad
    Og kransen jeg lagde hos deg, den er like fin :) god jul til deg og dine

    SvarSlett
  5. Jeg hadde heller aldri drømt om et KUNSTIG juletre. Men så kom plutselig mannen min hjem med et. Har aldri fått så positiv tilbakemelding på juletre noen gang - så perfekt tre!!!! ( men de som kjenner meg, kunne nok ikke i sin villeste fantasi trodd at vårt ikke kom fra "de dype norske skoger"). Siden har treet vært i bruk hvert år - av og til som "hoved-tre", av og til på et barnerom, av og til i gangen (treet vårt kan deles til halv høyde). Men jeg er blitt såååååå glad i det treet. :o)
    Hilsen Else Sissel


    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Så godt å høre, og vi er veldig fornøyde vi også for vi slipper at det drysser;) ønsker deg en riktig god jul, uansett hvor treet ditt står:) mvh Marianne

      Slett
  6. Skjønner at tradisjoner og barrierer er til for å brytes - hi,hi....
    Men må bare innrømme at treet er kjempefint.
    Og litt bra da at det blir ekte norsk gran i tillegg.

    :) Inger

    SvarSlett
  7. O lykke! Skjønne barn, fint tre og hus og nå har vel også de etterlengtete gjestene ankommet :)
    Du er en herlig, oppfinnsom og omsorgsfull person-sikker på at det er kos å være gjest på Balke når det er Marianne som er "gardkjærring" :)
    God klem og varme tanker.
    Beste hilsen fra Britt u. blogg
    Ps. takk for koselig hilsen nedforbi :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Britt, alltid smil om min munn når jeg leser hilsner fra deg, takk! :) vi har nikost oss, og nå er det kvelden før kvelden, lykke:) klem

      Slett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.