tirsdag 24. desember 2013

God jul!

Julenissen fikk varm melk og pepperkaker da han kom ned pipa med godis i julestrømpene, Eidamor var så spent at hun ikke fikk sove før sent igår...
Juletreet ble hogget av mor i kjole og høye hæler ved låven mens mann og barn fulgte med, og endte opp på kjøkkenet for å gi oss lukten av jul.
Nå lukter det pinnekjøtt og vi skal se Tre nøtter til Askepott. Dyne i sofaen...så ringe søsteren min og synge melodien i sammen når de rir avgårde..  
Spisebordet er dekket, 2-95 år er aldersspredningen! Flatbrødhjertene jeg laget i adventstida har fått julesløyfe;) og julesangheftene venter på å bli åpnet..
Små vaser med røde roser, heklede engler og sengeteppe heklet av bestemora mi Eida.
Og julestua blir stadig besøkt av ivrige småfolk idag...
Juletreet pyntet og gavene på plass.
Tradisjon tro levende, røde roser i små vaser på juletreet på julaften.
Og den flotteste pynten står på skapet her inne: barnas selvlagede julegaver til mamma og stefar/pappa...snufs...
Med kongerøkelse og julebrus i glassene ønsker vi velkommen til julefeiring etter kirkebesøk. Ifjor var pappa med, i år minnes jeg i takknemlighet alt han ga meg av julefølelse og bare gode juleminner. Takk! 
Juleklem til mine lesere, livet er skjørt så ta godt vare på hverandre! God jul!

10 kommentarer:

  1. For et vakkert julehjem. God jul ønskes fra forblåste Jæren!

    SvarSlett
  2. God julenatt :) En fin,vemodig dag har blitt til natt. Fin avslutning på dagen å finne dette romantiske skjønne innlegget hos deg. Så spennende med jul på Balke og skjønne lillegutt med bare føtter :) Herlig søster tradisjon med sang, og fine ord til en kjær savnet pappa. Ja, livet er forunderlig. Og rikt :)
    Tusen takk for enda en koselig hilsen, og for at du deler juleglede med oss alle.
    Så får jo jeg sende hilsen fra en forblåst regntung Bergen by jeg da :)
    Jule klem fra Britt u.blogg

    SvarSlett
  3. Nydelig innlegg og vakre bilder:) Skulle gjerne sett deg da du hugde juletre;) God jul til deg!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, mannen min tok bilde:)) god jul. Ble det Romsdaljul?mvh M som takker for koselig kommentar:)

      Slett
  4. God jul, så koselige bilder fra et julepyntet hjem! :) Hilsen Lene

    SvarSlett
  5. God jul og godt nyttår til dere alle! Her har det også vært en hektisk romjul :) stor klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.