fredag 6. desember 2013

God fredag

Leser endel om barn som mobiliserer krefter til jul, om barn som gruer seg til høytiden, om barn som hver dag frem til jul hører om kalenderpakker, om julegaveønsket.. Men som ikke får en fredelig jul, en kalender, en julegave...
Kjenner jeg får vondt langt inn i hjerterota...prøvde å scanne skole og nærmiljø og om det er Nor jeg kan gjøre...
Mye skjer nok i det skjulte.. Når jeg ser Tre nøtter til Askepott og ringer min søster mens vi synger sangen sammen idet de rir avgårde, brer lykken seg i hele meg..
Jeg har vokst opp i trygghet og i 40 av 41 år gledet meg til jul! For et flakslodd jeg trakk!
Så i dagens kalender er en gave til deg som leser dette, og som på en eller annen måte trenger hjelp...
Send meg en mail og si hva du ønsker eller trenger min hjelp til...
Jeg vil åpne kalenderen for deg og bidra!
Du mailer til marianne@balkegaard.com og så lover jeg full taushet, og mitt bidrag som kan hjelpe.. Jeg vil hjelpe, og gi deg morgendagens luke... Klem

9 kommentarer:

  1. Du har et stort og varmt hjerte, Marianne! All honnør til deg. Det blir nok tungt for deg også første jul uten en av dine nærmeste. Tenker på deg.

    Varm klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  2. For et fantastisk menneske du er. Virker som du rekker og har overskudd til alt. Håper du får seriøse henvendelser fra noen som trenger din hjelp. Varm hilsen fra meg

    SvarSlett
  3. Ja,tenk det at vi lever i en verden der små forskjeller ofte utgjør så ubeskrivelig mye. For mange av oss går livet i bølger. Noen dager er vanskelig, triste og vanskelig, men som oftes følger gode, glade stunder. Noe kan vi selv gjøre for at livet skal være godt, men ikke alt kan kontrolleres. Men noen ganger har man ingen mulighet til å stake ut kursen selv. Både barn og voksne opplever å være utenfor i "lykke landet". Og det er jo i jule tider lykken, eller mangelen på lykke blir så utrolig synlig...
    Jeg håper at noen ser muligheten du her gir og tar kontakt.
    -Den lykken i livet som ikke vendes til lede
    det er at du gleder en annen
    det er den eneste glede...
    For meg har du vært mitt lyspunkt mang en gang. Når jeg har vært dårlig og ikke orket så mye, ja da har jeg ofte fått noen gode stunder her på bloggen din Marianne :)
    Good klem til det fra meg.
    Og til dere som trenger litt solskinn i livet, ta imot den utstragte hånden til Marianne.
    Beste hilsen fra Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære, kjære Britt uten blogg:) så koselig at du tar deg tid til å skrive til meg, veldig kjekt! Og ja, her blir det en meningsfull gave... En god prat, barnepass og hodebunnsmassasje til ei som har det veldig tungt om dagen.. Godt å gå lov til p hjelpe... Nå er det julestemning og jeg fokuserer på alt pappa ga meg.. Klarer å glede meg over det vi fikk fremfor alt vi ikke fikk. Mamma kommer i romjula, det blir godt, rart, sterkt.. Bare at merkelappen ikke inneholder ..og pappa... Men de to små sitt julehumør smitter i bøtter og spann:) kommer med noen julekortprøver her inne:)) gode tanker, M

      Slett
    2. Så godt med medmennesker. Ikke lett å være menneske alltid...Og så er jeg så glad for at mammaen din har så fine barn/barnebarn/svigerbarn mm. som er der for henne og hun som er der for dere. Sorgen er der, men som du sier så er det godt å fokusere på de gleder livet gav istedenfor det vi mister.
      Good klem og varme tanker fra Britt u.blogg :)

      Slett
  4. Du imponerer meg stort med ditt varme hjerte og din utstrakte hånd - så flott om noen benytter seg av det!!!!
    Ønsker deg virkelig en deilig adventstid fremover mot jul,så flott det er at du gjør en slik innsats!!!

    Toveklem:)

    SvarSlett
  5. Så nydelig- både ord og bilder! Ja vi er heldige vi som har trukket lykkeloddet! Absolutt ingen selvfølge å være trygg og glad...Klem til deg!

    SvarSlett
  6. Så nydelig gjort av deg å oppfordre til å skrive for å få hjelp. Klem :-)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.