onsdag 3. september 2014

Mmmmm....

Herlige høst, med skinnfell og mætti lys. På kjøkkenet er det en liten kosekrok nå, vi har så ofte noen små gjester og da er det lettvint å hente stolen.
Levende lys må til, denne er fra Lysgården.
Og en gammel tallerkenhylle kan brukes til pensko, eller som her: bilder. Synes det er fint å ha bilder av familien på veggen. Et godt alternativ til Ikeas rammehylle som mange har.
Den gamle krakken etter bestefar på Senja er nå et lite bord.
Dagens tips til eplesmuldrepai: smelt 150 gram margarin i en kasserolle, tøm så 1 dl smør, 3 dl hvetemel, 1/2 ts bakepulver, 2 ts kardemomme og rør sammen. Legg 3/4liter epleterninger i en ildfast form, dryss 1/2 dl sukker og litt kanel over og tilslutt smuldredeigen. Stekes 30-40 min på 175 grader.  Mmm...is til, og man blander høst med sommerminner;)

1 kommentar:

  1. Mmmmm smuldrepai er så godt - og så enkelt og lage. Når jeg tenker meg om, så er det evigheter siden
    jeg lagde det sist. Koselig med levende lys - har tent noen jeg også.
    I helga skal vi i konfirmasjon i Gjøvik - skal vinke til deg over "dammen" - smiler :-)
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.