lørdag 30. november 2013

Julepynting på Balke er igang

Spenningen merkes i huset nå..
Igår brukte jeg hele dagen til å pynte til jul, og det å våkne opp og se rødt, grønt og hvitt er for meg et stykke lykke.. Pepperkakehuset har småttisene (de to yngste) og jeg laget, og tradisjon tro synes de det er fint og stygt på en gang:)
I morgen er det første desember, og adventslys og kalender er klart. Oppi kremmerhuset vil hvert barn få en gave (ting, opplevelse) hver 4. dag. Og vi starter alltid med den yngste.
Ellers er små juletrær på plass i vaser, og idag blir det deiglaging til flatbrød/lefser/smultringer/krumkaker dagen med gode venner i morgen. Vi skal innvie baksterommet til julebaksterom:)
Nyt dagen, klem fra fruJul;)

2 kommentarer:

  1. Koselige bilder og pynt hos deg. Det var smart med kremmerhuset. Nå har jeg pakket inn 24 gaver til minstejenten. De to eldste følte seg for gamle:) Tror de angret litt...

    Nyt den fine adventstiden med alle dine.

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  2. Så kos :) For meg er julen forbundet med barnas forventninger og glede, så kos at du deler :) Deilig å være foreldre og få oppleve dette. Hos oss er vi litt sånn mellom dette med barn og eventuelle barnebarn. Vår yngste fylte 17 år i dag :) Men eldste mann er opptatt av jul og det er viktig at vi feks. har ekte julegran, så litt barnlig lykke finnes fortsatt i heimen :) Har kjøpt meg noen svibler og plukket med meg granbar, og kanskje blir det en tur til plantasjen i morgen...
    Tusen takk for koselig hilsen nok en gang. Det er sant dette at vi "knytter bånd" på en underlig måte sånn via blogger :) Litt vemodig også når noen "forsvinner", man kan jo ikke vite hva som har hendt...
    Jeg tenker at siden dette er din blogg, så skal jeg ikke utbrodere noe om meg. Men jeg kan jo si ( som du sikkert har skjønt, at nå har jeg det mye bedre :) Ikke alltid like lett å være menneske og mor,men sorger og gleder går heldigvis ofte hånd i hånd. Hos dere er det jo også en spesiell jul, uten din skjønne pappa.
    Good juleforberedelsesgledesegklem fra en mamma til en annen :)
    Beste hilsen Britt u.blogg

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.