søndag 17. november 2013

Oppussing av julestua

Se så store de har blitt, Fredrik og Eida Helene! Her fra teater på Løten bibliotek på lørdag hvor vi så Gruffalo. 
Ellers har vi kost oss med knallmorsom fest igår, og med nystekt klippekringle og planlegging av jul/nyttår ved kveldsbordet. Julestua har endelig blitt tømt for møbler, kjekt med bærehjelp for her blir det ny stue til jul!
Vi har bestilt gulvsliper, så gulvet skal bli lyst som de andre gulvene i huset. I tillegg er ovnen ute, og andre planer er jo på lista. Det er ikke bare, bare å gjøre noe i en stue som dette. Mye må tenkes på og igjennom, men håper vi som bor her blir fornøyde og at gjestene vil trives rundt kaffebordet tross oppussingen.  Og hadde bare kakkelovner vært lettere, slik at man ikke trengte mure fundament i baksterommet, så hadde en nydelig, hvit Kakkelovn med krone blitt sett her. Men når peisestua nå er soverom, trenger vi en stue til selskap og kaffegjester, så i denne mellomfasen før vi flytter opp igjen, vil julestua ha en annen funksjon og et annet interiør enn tidligere. Tre Howardsofaer er innkjøpt, og nå er jeg på finn.no for å finne et rundt sofabord til å stå under krystalllysekrona. For sitteplasser og juletre med roser på til jul blir det:)

3 kommentarer:

  1. Så bra dette blir, dere er imponerende effektive og kjempeflinke!! Ha en strålende uke, sleng deg gjerne med på give away inne hos meg! KLEM

    SvarSlett
  2. Herlig stue alt nå, og med din magi blir dette supert! Telefonen min nekter å åpne meldinga fra deg, syns sikkert det var noe skummelt innhold ;)

    SvarSlett
  3. Du er helt rå med prosjektene dine.
    Stua kommer til å bli ....lekker :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.