tirsdag 31. juli 2012

Feriemodus

 Hei på deg, jeg har ikke glemt bloggen altså, er bare så godt med litt pcfri. Trallalla, her går det i feriedager og kos og lite tid foran dataen, ukene flyr og vips så er det 31.juli og Fredrik er 14 måneder.  Siden sist har han lært å gå, og livet med en livlig gutt og tre søsken med venner på overnattingsbesøk krever sin mann og kvinne:) Men så heldige vi er som har så kjekke folk rundt oss! 
Vi har blant annet vært på storbyferie..3 dager i Oslo var stor stas, vi hadde hotellrom med flott utsikt til Bjørvika og de to eldste og jeg var på Sommeråpent.  Her er noe av det i gjorde den ene dagen:
Smokkegutten, og under her har vi vinneren av Oreokjeks: Henrik fikk denne boksen full med kjeks etter at han vant en konkurranse,-moro!
 Jeg som elsker oreoiskake prøvde å snike til meg noen, men Henrik var rask på labben;)
Blåtur med trikken der vi ser hvor vi skal gå av idet den stopper.. 6 i familien er ingen hindring for slike påfunn:) 
 En stopp i Frognerparken ble det også, koselig å mate fugler og vær tilbake på gamle trakter!
Siden jeg er fra nordvestlandet og har behov for en dose sjøluft, ble det båt fra Aker brygge til Bygdøy og Fram-museet. 
Og regnet kom da vi tok båten ut Oslofjorden!
Men under tak var stemningen høy! 
Og ho mor sjølv var veldig fornøyd med lukt av tang og tare:) 
 Delikatessen og Max ble besøkt, og Fridays.. Ikke enkelt å få med alle ungene når bordet var fylt med mat i flere etasjer...Hehe...
Vi har gjort masse annet også, men synes det ble så lite interiørbilder her, så da kommer en liten bildevandringsrapport fra Balke.  Dagligstua:
 Spisestua: 
Mange koselige selskaper og besøk har vi vært på og hatt her i sommer, en haug med lørdager kaller vi det.. 
 Kjøkkenet:
Og innenfor kjøkkenet, konoret/grovkjøkkenet som endelig bgynner å ta form: 
Jeg har skrudd flatpakker så det ble muskelknute i ryggen, men en tennisball mellom ryggen og veggen i klem i 3 minutter gjorde susen;) 
 Her har vi avfallsskuffer, nok skapplass til permer og pc, ladere og alt annet...Og lekse- og spilleplasser til store og små , og til kaker og annet som ikke på kjøkkenet skal stå.
Tallerkenhylla kom helt til sin rett her inne, jeg liker jo å blande nytt og gammelt. 
Kjenner du igjen maleriet?  Balkebloggens kjennetegn:) 
Ett kjøkkenbilde til.. 
Og ute har vi spilt boccia og vært på brygga på Balkesjøen når været har vært bra. Seterturer, båttur på Mjøsa og Hunderfossen for noen av oss har det også blitt tid til mellom kjedelige ting som å sortere klær, rydde i skap og kott, vaske og stryke etc:)  Og ikke minst tur til barndomshjemmet mitt og familien min på Rød og i Molde, ubetalele;)  Håper du også har fine sommerdager!
 Pianostua. 
Men nå må jeg vanne blomster før jeg skal finne senga, jeg kommer sterkere tilbake..Så dette var en liten stemningsrapport fra en ikke forsvunnet Balkemor, men fra ei som nyter sommeren og som setter kursen mot Køben i morgen, skip o-hoi og trallalla, måtte været bli superduperbra:) 
Vennlig hilsen

22 kommentarer:

  1. ser ut som dere har en fin ferie...koselig bilder og at det går ann til tross for været :-)
    Nydelig du har det hjemme hos dere....koselig å få en titt :-)

    God tur til køben :-)

    klem tone

    SvarSlett
  2. klør i lærergenet-Vivi31. juli 2012 kl. 09:37

    Ah...der var du! Godt å høre at du også tar pauser - hehe. Lurt å oppsummere hva ferien har bragt så langt, da merker en jo at det har vært plass for litt av hvert! Jeg nyter dagen heeelt alene i dag og skal passe på å kose meg skikkelig. Serier, smågodt, badekar og kort-laging. Juhu!! God tur til Danmark! Hilse gjengen...

    SvarSlett
  3. Hei! Så koselig og høre fra deg igjen! Og så bra at dere har hatt en fin ferie!!
    Kos deg masse i København. Der var vi sammen med et vennepar i Juni. Kjempefin by, men veldig lite interiørbutikker......
    Ha en fin dag! Klem fra Anne-Marit.

    SvarSlett
  4. Så bra :)
    Kjempe kjekt å høre fra deg igjen,og så flott et innlegg!
    Her har vi en grusom influensa-og akkurat nå haglet det store is haggel ute! Snakk om Tussi sky. Ønsker dere fottsatt fine dager og god tur, stor glede å titte innom hos deg :) Beste hilsen Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei min venn, her går det i hundre...jeg håper du er kvitt influensa og dårlig vær! Jeg har det bra og ungene og mann også, kommer med innlegg når jeg får hodet over vann:( til helga kanskje?;) solklem

      Slett
    2. Hei :)
      Så kjempe koselig med hilsen fra deg.Og så kjekt at alt er vel hos dere :)
      Vi er nettopp hjemkommet fra koselig ferie. En uke ved sjøen hos bestefar (svigerfar) og en uke på hytten :)Aktiv ferie hos oss også. Maling,fisking,blåbærplukking,turer-og så har jeg sykklet-sikkert 20 år siden sist,kjempe artig!( Og så har vi influensa uken til gode,huff og hurra.) Kjempe kjekt å komme hjem til hagen :) Og selvsagt å titte inn her :)
      Da hørs vi da. Håper du får tid til litt avslapping og så da :)
      God klem fra Britt u.blogg

      Slett
  5. Ferie-modus ja.. Fikk følelsen av alt anna enn feriemodus når jeg leste da men.. :P
    Fått gjort mye i ferien dere :) Julie syns det var kjempestas å få komme på besøk! :D

    God tur til Køben! Skulle gjerne blitt med i kofferten, men det blir vel litt trangt der på veien hjem kanskje... :)

    SvarSlett
  6. Det så virkelig ut som om dere har storkost dere på storbyferie, alltid stas å kose seg i hovedstaden med alt den har å by på :-) Herlige bilder fra det nydelige hjemmet deres også.

    Stølen vi var på er dessverre ikke i familiens eie, men tilhører jobben til min bror. Det var et helt fantastisk sted som jeg gjerne skulle besøkt igjen :-)

    Ønsker deg en fin uke!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  7. Så koselig dere har det, alle 6! Kan nesten kjenne den
    boblende gleden det må ha vært å vunne hele den esken
    med Oreo-kjeks!:-)
    Mange koselige bilder både fra Oslo og det skjønne hjemmet
    deres!
    Her venter vi fremdeles på sommeren.
    I skrivende stund pøsregner det.
    Kjekt å høre fra deg.-)
    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  8. heisan.
    å fortatt god sommer, her er det sol i dag, å de er sjelden vare denne sommer,
    så fint å koselig dere har hatt det på tur, mange fine bilder,
    å inne skjer det saker å ting ser jeg, flinke dere er.
    ja som tiden flyr, 14mnd ja, samme som Oliver, går eller løper han å. hihi
    blitt stor jobb for en bestemor som meg å passe på han nå.
    de er jo overalt på et blunk.
    ha en fortsatt fin sommer.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  9. Fortsatt god sommer søta.. Her på nordmøre regner vi snart bort :-\ men vi koser oss uansett da ♥ herlig med ferietur og så flotte bilder av deg og barna ;-) koselige bilder fra vakre balkegården også :) klemmer til deg ;)

    SvarSlett
  10. Så herlige feriebilder! Og så flott i Balkehuset - lyst og lekkert!!!
    Nyt dagene Marianne!
    Sommerklem fra Lunalu

    SvarSlett
  11. Ser ut som at dere har en fin og variert ferie! Masse koselige og flotte bilder. Kjempefine bilder fra huset. Föles som at vi må male taket med höyblank vit? Ferie her også. Hjemme igjen etter to uker i campingvogn. Nå er det heldigvis bare ca halvparten igjen av klesvasken. ; )
    Klem!

    SvarSlett
  12. Hej, Marianne!

    Ta gärna bort den första kommentaren jag skrev för jag hann inte skriva mer än ett par ord innan den försvann. Kanske åkte den iväg, hahahahaha.

    Vad trevligt ni verkar haft det i Oslo med en underbar utsikt från hotellfönstret och underbar tur på Oslofjorden.

    Gud så fint ni har det på Balke gård. Du är en riktig hejare på inredning vill jag säga. Är Molde dina hemtrakter? Kristiansund är min hemby. Min mamma och hennes man är och hälsar på nu och de bor i Kr-Sund precis som resten av min släkt.

    Hoppas du får en trevlig helg!


    Kram Inka

    SvarSlett
  13. Så koselig med masse feriebilder fra deg, ser jammen ut som dere har kost dere!! Og bilder fra fine Balke får vi jo aldri nok av!!
    Klem fra hun kule lærer'n...:-)

    SvarSlett
  14. Åh, ja...Blandaball. De bäste ä veit, hi hi


    Kram Inka

    SvarSlett
  15. Hei :-)

    Herlig bilder fra storbyferien :-) Og så flott det er hjemme hos dere :-) Masse fint å hvile øynene på :-)

    Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)

    Klem

    SvarSlett
  16. Hei på deg
    Var innom her på bloggen din i går :) jeg husket at du hadde nevnt navnet på verktøyet man bruker til utskjæringer,satt her å bladde og bladde -(fant det til slutt-skal kjøpe gave til min gode mann :) For å komme til poenget: når jeg satt slik å bladde og letet og så på alle de flotte innleggene du har laget, ja da må jeg si at jeg nok en gang ble skikkelig imponert! Det er så fantastisk kjekt det du har fått til :)
    Ja,jeg merker at jeg savner deg :) Håper at alt er vel hos dere. Nå står høsten å banker på døren og mange ting skal ryddes vekk etter sommeren, men ikke helt enda...:)
    Sender mange gode tanker og en klem.
    Beste hilsen fra Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia Britt, så morsomt at du fikk kjøpt den saga, fin gave! Jeg skal bruke den i vinter, har store planer:))fotballkamp med eldstemann idag, så venninnekveld :) kommer snart tilbake, nå natta:) klem

      Slett
    2. Stort smil og klem :)
      Britt

      Slett
  17. To sjeler og en tanke, kanskje? Tenkte bare sende noen varme tanker i tilfellet det var bruk for noe sånt? (Forhåpentligvis har du bare blitt sittende litt fast i "feriemodusen; eller er det moduset?)
    Klem-klem!

    SvarSlett
  18. MARIANNE.....!!!Hvor er du?

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.