torsdag 5. juli 2012

Tyrkia i 7 solfylte dager!

 Ja her på Pascha Bay i Alanya holdt vi til!  Vi bodde på Blue Village og hadde all inklusive, ungene storkoste seg, og med en på 13måneder som elsket å løpefallekrabbegå langs bassengkanten var det ferie i " for oss foreldre;)  Tror ikke vi spiste rolig eller slappet av så mye, men det beste er jo å se og å være ilag med ungene!  Bamseshow om kvelden og nydelig mat, kan virkelig anbefale stedet selv om jeg liker litt kortere flytur og litt kortere busstur når man reiser med små barn
Ble litt shopping også, vesker og sko og litt treningstøy.  Ja, og så tok både jeg og min kjære pedikyr mens lillemor fikk "Sydenfletter":) 
Flyturen hjem gikk veldig bra, vi ankom Gardermoen (dog med en koffert i manko) til soloppgang og drakk Solo da vi fikk roen og hadde Mjøsa på venstre sida..Var herlig å se ungene lyse opp og smile seg i søvne da vi la dem i sengene sine...Husker selv hvor godt det var (er) å komme hjem til senga si.  Og som vi sa i kor idet vi kjørte opp allèen: Borte bra, men hjemme best, hver dag på Balke er en fest;)
Og bedre dag enn idag kan man nesten ikke få - etter min smak...Setratur til Størigarden.... 
  Kyr på beite, hester i flokk, sauer og lam langs gutua, fuglereir i mønen og det beste av alt: glade barn... 
Vaffel på aggregatstrøm, markblomster i melkespann og nygjerrige kuer på utsida av skigarden...
Vi nikoste oss og gikk tur og prata og koste med dyra...
DET er livet, det...Nærhet til naturen, behagelig temperatur, skape minner sammen og lære dem litt om dyr og næringskjeder.  Ti ganger bedre spør du meg... (Lett å si etter at jeg har fått nok sol og varme for ett år eller to:))
Og så avslutte vi dagen med bading og lek, og kveldsmat bestående av sommersalat med nystekt tomatbrød da ferieturister fra Mosjøen kom på koselig besøk. Sommer...
Vennlig hilsen

5 kommentarer:

  1. Så kjekt dere har det! Nyt sommeren videre, det gjør vi her også.

    SvarSlett
  2. Herlige sommerbilder :)

    Her er det ferie til uka, da er jeg ferdig med siste store maleprosjektet på forsommeren også ;)

    SvarSlett
  3. Ja,det er noe med hjemme best:)For en flott feiring på låven...så flott du har stelt det istand...makalaus er du...
    klemklemklem

    SvarSlett
  4. Er hos Kjersti og Rolf hagen :)
    Jeg lager hostabed nå, planen er at det skal bli tett i tett ;)

    Holder på å male tak nå(husker plutselig hvorfor jeg hater det... ;) ), og så blir det det første malte gulvet i 1. etasjen i helga :) Det blir bra! :D

    Grisefesten var knall! :D Musikanten skulle øve inn mer sanger til neste år også, så da blir det vel enda mer live musikk

    SvarSlett
  5. Hei :-)

    Herlig med dager i syden :-) Og på setra :-) Sommern har endelig kommet her nå :-) Strandvær tre dager på rad nå :-) ikke verst :-) Kose dere videre :-)

    Klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.