fredag 6. juli 2012

Dagens anbefaling: Botanisk hage

Idag må jeg bare anbefale en perle på en sommerdag som vi har hatt idag.  Jeg tok med meg mine fire gull til Elverum, stoppet på butikken og kjøpte en vannmelon, kniv og pledd hadde jeg med hjemmefra.  Egentlig skulle vi til lekeplassen bak Skogmuseet, men den er ikke åpen for alle i museets åpningstider (frem til 17).
Men ved p-plassen vis-a-vis restauranten, er det en nydelig botanisk hage med roser og bregner, og oldemors hage som har planter og miljø fra forrige århundreskiftet. -Og populære markjordbær.. Mmmmm.... 
Det var ingen andre der, så vi fikk oss til å legge ut pleddet og kose oss ved Glommas bredder... Henrik var litt flau, men melon og jordbær lokket han på plass igjen;)
Atter en slik dag jeg elsker, kvalitetstid sammen med ungene...Og så koster det ikke noe heller...Sitte der i nydelig roseduft som minner meg om bestemors hage og se de nydeligste blomster og planter...Og drømme om en slik hage et øyeblikk helt til man tenker all jobben det må være... 
Men takk til Elverum Hagelag som har anlagt denne flotte hagen med hardføre sorter av Rhododendron, historiske og moderne roser, liljer, fjellhagestauder og andre stauder, vi kommer HELT sikkert igjen:) 
Vennlig hilsen

6 kommentarer:

  1. HEI
    Så kos! Og ja,ofte er de beste opplevelsene gratis :) Det er jo super flott. Men det er jo som du sier veldig kjekt for barna å oppleve sydenferie også. Rart med det at vi voksne ofte setter større pris på "god norsk natur" ;) Men det viktigste er jo til syvende å sist dette å gjøre noe sammen :)Akkurat nå er det deilig vær :)
    Jeg er nyter hagen og så er jeg en av dem som liker å puttle på å luke,syns det er mye kjekkere enn husarbeid,ja :)I morgen fyller eldstemann 20 år! Så jeg får vel bite tennene sammen og ta huset :)Takk for koselig hilse-og ha en flott dag med dine :)
    Sommerklem fra Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hurra og gratulerer så mye med sønnen, 20 år!!! Wowh! Kos dere masse og jeg er sikker på du fikset huset veldig fint med smmenbitte tenner, Britt:) Nattaklem

      Slett
  2. For en koselig tur :)
    Herlig å bare kose seg med ungene :) Siste dag i bhg i dag, så er det fire uker ferie :)

    Fine bilder :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Å så digg, gratulerer med ferie og ungekos! Natta fra turbomamma uten hvilepuls;)

      Slett
  3. Hey there would you mind stating which blog platform you're using? I'm looking to start my own blog in
    the near future but I'm having a tough time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I'm looking for something completely unique.

    P.S Apologies for getting off-topic but I had to ask!


    Here is my homepage - ball game

    SvarSlett
  4. We stumbled over here by a different web address and thought I should check things
    out. I like what I see so i am just following you. Look forward to looking into your web page for a
    second time.

    Visit my blog; honda s2000 hardtop for sale

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.