onsdag 4. juli 2012

Stor feiring på Balke!

Hei og hå, tilbake fra ferie og kan vise litt fra  2*40 årsfesten vår, kjempegøy var det å samle over 60 slektninger og venner til fest!  Og med kamera ute batteri, er dt dessverre dårlig bildekvalitet og få bilder...Men minnene har vi virkelig med oss fra en uforglemmelig dag!
Lysekrona kom opp et par timer før gjestene kom, godt med gode hjelpere.  Bordene ble pyntet med blomster fra hagen, masse kubbe og telys, og med lyseblåe fleespledd over stolene.
Lyskjede md en enkel vimpel som jeg laget ved å brette roseservietter lik de på bordet, og klipse dem fast med medfølgende klyper fra Clas Ohlsons lylenke på batteri.
Må vise noen av de flotte gavene vi fikk,  bl.a. nydelig lykt og en drøm av en kurv fylt med masse godt! Både dikkevarer og nydelige champisglass, gavekort på Gjøvik Spa, Grand Hotel Spa, Holmsbu Spa (gjett om vi skal kose oss fremover), oppfylte Visakort, gavekort og epletre, kunst, kopper, stoler, spill og annet flott!

Og denne vasen, så lekker: fylt med rosa pioner,,,Måtte bare sette tekoppen ved siden av for å vise hvor stor den er. Kan jo bruke den til punschen på neste fest:)
 Velkomstdrink og tale ute i hagen før vi gikk inn i Drengesalen.
 Høy stemning og verdt jobben jeg hadde her oppe:)
 Bakpå bordkortene hdde jeg skrevet hygglige assosiasjoner til personen, og vi satt vel til bords i over 4 timer! Kanskje de hadde det like kjekt de som feiret at krigen var slutt her oppe i 40-åra?
 Kjerra ble fylt med 30 kg reker, og sinkvasken med knust is og drikkevarer. Og sleden med oppskjært loff... 
Oreo iskaker med bringebær og sitronmelisse.  Jeg i midten får god og morsom hjelp fra søster og kusine, og kaffen med grutt kom på den store kobberkjelen! 
Elleve taler og sanger, er bare så full av minner og takknemlighet!
 Så var det vel i to-tretida vi hadde kaffe og kaker inne, altfor mange kaker:)
 Og bandet Lazy Dayz med gjesteartister spilte ut i de sene timer -mot litt ekstra honorar utpå natta:-) Høy stemning på låven,-gøy på landet!
Og festen endte med stankthansgrilling på Playa del Balke i halv fem tida...Etter noen få timers søvn var det fellesfrokost og masse kaker, før vi dro i vei og rakk flyet til Tyrkia der palmene (og kokosnøttene) var større enn denne de morsomme gjestene vår hadde plantet ved Balkesjøn:)
Så med dette 3-generasjonersamlet-bildet, takker jeg min godebloggvenninne Hjørdis for all god inspirasjon til Drengsalen,-du var med meg hele kvelden og jeg tok en skål for deg - og litt for meg:)
Vennlig hilsen

9 kommentarer:

  1. Kjemeflott fest forstår jeg.
    Alltid koselig å samle venner til festlig lag.
    Ikke værst å ha plass til å samle så mange på en gang.
    Mye god mat og flotte gaver. Høres herlig ut med spa.
    Dere får kose dere
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  2. Så herlig Marianne =) Høres virkelig ut som en skikkelig fest på låven!
    Og på landet der er det gøy!!!
    Kos dere på spa og med masse vin og gooood sommer :D
    KLEM

    SvarSlett
  3. Imponerande! Kjempefint pynta, masse flotte gåver, maten såg fantastisk ut og gjestane kosa seg. Har du gjort alt dette? Gratulerer til deg.

    SvarSlett
  4. Så koselig det ble der :)

    Ser ut som en skikkelig fest! :D

    Kjøpte is hos knudstad og holen vi også, holdt en stund.. men den sto jo ute, så det kom både sol og regn som hjalp til å få den smelta :P

    Dere får være hjemme neste år da, så kan dere bli med på fest! Hehe. siste uka i juni er booka til grisefest

    SvarSlett
  5. Så artig med skikkelig gårdsfest:) Vi planlegger vår egen i disse dager, men vi har nok ikke plass inne noe sted... så et party-telt får duge:)

    Klem

    SvarSlett
  6. ÅÅÅÅ dette så fantastisk ut, Marianne :) Love it :)
    Kan tenke dere koste dere!! :)
    Du er rå, tenk hva du får til.. jernkveinne :)
    Ha en fin kveld :) KLEM

    SvarSlett
  7. God morgen :)
    Så koselig å finne innlegg hos deg.
    Skikkelig vellykket feiring på Balke skjønner jeg :) Så gøy! Mange fine opplevelser og bilder. Flott pyntet, fine gjester og gaver -og palmesus :)Kjempe stilig anretning for reker og brød. Tenker det er flere enn deg som er stolt :) For her har det vært masse arbeid i forkant! Kjempe flink er du/dere :)
    Kjekt å få "titte" inn hos deg.
    Beste hilsen og bursdagsklem fra Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Goood morning, Britt:) Så koselig å høre fra deg, jeg holdt på å lage nytt innlegg da jeg ser du samtidig har skrevet hilsen her inne, så kjekt! Håper du nyter sommeren med dine og med sol. Her våkner huset opp til skyfri himmel, eldstejenta har invitert 5-6venninner til jentelunsj der de skal ta med seg n liten rett hver og kose seg på Playa Del Balke:)) Lovet henne å kjøre romperister, så dette blir nok en fin dag. Ble sent igår for hele hsuet (unntat min kjære som dro på jobb i halv sju tida) sover...Ble nok sent og masse "fjelluft" igår. Henrik har en kompis på overnatting, kjenner det lukter mistenkelig micropop her..Sørs om de snek seg ned etter at vi sovna;)) Hehe, lov det i ferien. Ha en finfin dag! Klem

      Slett
  8. Jeg må innrømme jeg fikk en tåre i øyekroken da jeg leste slutten av innlegget her. Jeg har vært en uke i Kroatia og hadde ikke mulighet til å kommentere. Tusen takk, Marianne! Og en stor skål til deg! For en flott fest du laget i stand! Så nydelig pyntet! Og deilige pledd til alle gjestene!! Så koselig bruk av sleder og annet som hører en låve til! Du har vært kjempeflink!! Her hadde jeg kost meg glugg i hel! Vel blåst:-)

    Største klemmen fra Hjørdis

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.