søndag 20. mars 2011

Nytt sofatrekk...

Her bor vi.
Hei og hå, husmorferie er oppskrytt, det ble full husvask og klessjau forrige helg..  Jeg trengte derfor en uke på å få igjen energien og humøret:-) Men jeg prøvde virkelig...ringte to vaskedamer uten hell;-) Har ellers hatt ei turbouke med gode glimt som blant annet venninnelunsj, husfruemøte og jenteselskap!  
Og her bodde vi mens vi pussa opp hovedhuset.
Ellers må jeg etter fredagens kinobesøk med mann og døtrene, anbefale filmen Jørgen+Anne=sant, utrolig flotte skuespillerprestasjoner og med et flott budskap:
Det er lov å gjøre feil. Det viktige er hva man gjør etter feilene...
Var ikke det vakkert?  Så min feil å ikke besøke dere, må jeg vel en dag rekke å rette opp igjen?...

Idag har vi hatt knallvær her og kost oss ute alle sammen.
Inne har jeg lagt på en gardinhøyde (blåe blomster brodert på hvit bomull fra Borge) på sofaen for å binde sammen den lille sittegruppa på stua.  Det gjør det enkelt å vaske, lettere med et "teppe" enn med selve trekket..
Og med nyvaskede vindu *stolt*var det helt i orden med solskinn inn i stua:-)
 I morgen er det ultralyd før jobb, har fått time på Lillehammer og gleder meg.  Da er jeg klar for å si god natt og takk til deg som stakk innom!   



10 kommentarer:

  1. so pretty your photos!
    happy spring!
    Rosa

    SvarSlett
  2. Det var virkelig noen herlige, idylliske bilder du viser idag Marianne:)) Dere bor på en kjempefin plass og i et staselig hus synes jeg! ;)
    Synes du er flink jeg. Å vaske vinduer med stor mage er ikke såå lett heller. Jeg minnes jeg satt på huk med stor mage, på kvisten her oppe og skulle male eldstedattera sitt rom jeg...jeg kom jo ikke opp i stående jeg!!
    Kos deg på ultralyd:)) Du kommer sikkert til å sveve på jobb imorgen du da.. hehe:)
    Ha en knallfin start på en ny uke du gode.

    Kemmer fra Line

    SvarSlett
  3. For noen nydelige bilder av huset deres....så idyllisk. Spennende med ultralyd, kos deg i tiden fremover. Mandagsklem til deg.

    SvarSlett
  4. Så koelig hus dere bor i! Har ikke sett det slik før. Og nydelig vær, huset fikk jo virkelig vist seg frem!
    Så effektiv du er! Vindusvask og greier. Kjempekoselig sofa - her kan du slange deg og hvile ut mellom slagene :-)
    Vårlig hilsen fra Cathrine

    SvarSlett
  5. Så koselig det lille huset:)
    ha en flott vårdag...
    klemklem

    SvarSlett
  6. Hei Marianne
    Utrolig koselig hus du har, kunne veldig godt tenkt meg å ha et slikt ja :) – og det lille var like sjarmerende… Ja, det er ikke bare, bare å ha fri :) ….det er lett for å gjøre ting som man skulle ha gjort og så tar det ene det andre… Har hatt en uke med rydding og vasking av klær her – og det tok jammen sin tid ;) men veldig godt da, når det er gjort… Nydelige bilder i innlegget under her også, og lillemor er bare aldeles skjønn der hun sitter å venter ღ Ønsker deg en fortsatt fin dag, og uke… Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  7. Hei Marianne,
    Tusen takk for kjempehyggelig kommentar i bloggen min! Det setter jeg utrolig stor pris på :) Nå har jeg tittet litt i bloggen din, og du så flott hjem du har! Så masse lekre detaljer overalt :) Jeg legger deg til i blogrollen min så jeg kan komme tilbake på besøk, håper det er greit :)

    Ha en fortsatt strålende uke!

    Hilsen Line (Fru Rønningen)

    SvarSlett
  8. Flotte bilder av en flott plass.. Lykke til på Ultralyden.. Spennende..

    Klem Birte

    SvarSlett
  9. Nydelig hus dere har :) :)
    Ha en flott onsdag! :)

    SvarSlett
  10. hei Marianne.
    så flink du har vært, må du ikke stresse å hoppe rundt så om dagen..hihihi..
    nydelige bilder av gården deres, denne uken her har det vært så nydelig her sør, masse snø er smelta, tørker klær ute, å snakk om deilig duft når en tar det inn..
    spennende med ultralyd.
    ønsker deg en fin torsdag kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.