tirsdag 9. februar 2010

Klær og sånt!

Da har jeg hatt en flott dag på jobben med fremlegging av prosjektene mine for lydhøre og positive politikere, blitt intervjuet av avisa Nationen om nedgangen i trafikkulykkene i Ringsaker, fått gjennom vårt forslag slik at trafikkagenten vår i Ringsakerprosjektet har fått Ludvigprisen for flott trafikksikkerhetsinnsats, og ikke minst kost meg med GO123;-)  Nå har det vært foreldremøte, artig foreldregjeng og gode lærere!  PS! En Litago-youghert inneholder 16 sukkerbiter!!!  (Hadde besøk av tannhelsetjenesten!)
På Glasmagasinet i Oslo har de en butikk full av Containerklær, og jeg synes om de klærne, tror jeg egentlig har fått stor sans for dansk design i det siste:-) Kom derfor hjem med en kjole på lørdag:

Eller for å være ærlig, to...Hehe...Samme stil som Staff og Cream, så bruker skjerf og jakke derfra til disse kjolene.  Nå var det jo slik at jeg skulle gå med svart dress på jobben hver dag...(kjøpte 3 identiske..)..ups...
Nå skal jeg kose meg med litt tv, er gressenke og huset har sovnet...
Imens skal jeg finne ut hvilken farge og når jeg skal få malt dette skapet.  Det er et gammelt snekkerskap, som skal komme opp på kjøkkenet.  Skal være utstilling i det, juletema i desember, sommerblomster i juni, kyllinger i påska og fjær og hjerter på en søndag som den som kommer:-)
Litt morsomt at svigers fant det i snekkerboden her på gården, og nå skal vi sette det på kjøkkenet...Slik går no dagan;-)

Tusen takk for hyggelige besøk, jeg setter stor pris på mailene!  Klem,

31 kommentarer:

  1. Heisan!!
    Fant deg via en annen blogg.
    Så utrolig flott hus du har!! Det er jo bare drømmen å kunne bo sånn.
    En fin blogg har du også! Masse flotte bilder fra hus og hage. Jeg er ny i denne blogge verden,men synes det er utrolig inspirerende å titte på alle de fine bloggene.
    Takker for titten,jeg legger meg som følger så jeg kan finne veien lett tilbake!
    Tirsdags klem fra Mona

    SvarSlett
  2. Hei på deg:) Er kjempestor fan av dansk design myself!! Kjolene var rett og slett lekkre!!

    Ønsker deg flott kveld!

    Klem Johanna

    SvarSlett
  3. Hei Marianne
    Så mye flott du viser…. Herlig det gamle skapet du har funnet – blir sikkert nydelig på kjøkkenet! Wow, og den første kjolen likte jeg også :o) virkelig flott!!! Så koselig kjøkken dere har – her var det virkelig mye flott. Elsker slike sengebrisker, fantastisk herlige :o) – og så smart med disse lysene i benkeplaten! Gratulere også med målet ditt… og så artig at de ville ha deg med på en oppfølging av reklamefilmen!!! Kjempegøy….. Ønsker deg en flott kveld videre. Klem fra Mette

    SvarSlett
  4. Spennende skap-prosjekt .. :o)

    Nydelige kjoler da ..

    Flott at ting går så greit for deg om dagen :o)

    Klem!

    SvarSlett
  5. Kjempefine kjoler!!!
    Ang.Go123; må en kjøpe for flere uker om gangen eller en startpakke som kun inneholder noen få måltider, eller kan en f.eks kjøpe for 4 uker?

    Ble du sulten og svimmel de første dagene?

    SvarSlett
  6. hei.
    å så nydelige kjoler du har der,tenker du blir fin..moro med noe nytt å noe som ikke alle andre har,herlig design..
    å du for et herlig skap dette var,kan tenke meg det blir vakkert som hvitt,får du det ferdig før helga??med hjerter å fastelavens pynt...
    ønsker deg en god natt vennen.
    natta klem fra sylvia

    SvarSlett
  7. Så heldig du var,som fant så fine kjoler !!! De var jo kjempesøte !! Og skapet ditt.....så lurt med et "årstids-skap"...kommer til å bli flott i en annen farge :) Gleder meg til å se det ferdig :) Kos deg,og ha en fortsatt fin uke....med Go123.....jeg slo til,jeg også....:) Men det betyr ikke at jeg er så flink som deg....blir spennende !! Klem fra nord.

    SvarSlett
  8. Hei Marianne.
    Lekre kjoler og for et fint skap, gleder meg til å se det ferdig.
    Ha en fin dag.
    Klem Kristin

    SvarSlett
  9. Flott kjole! Og takk for tips ang Litago yoghurt. I vårt hus går det mye av de, men jeg ante ikke at de inneholder så mye sukker!

    SvarSlett
  10. Hei:)
    Enig!Container har masse fint:)
    Takk for tips av litago...Hmmm...Det er skremande masse sukker!
    Oj!Det skapet blir LEKKERT!
    Ønskar deg ein god dag<3
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  11. SÅ fine kjoler du har fått deg! Kjempefin stil på de!:)

    Synes skapet ditt var koselig, og! Blir sikkert "gør"-fint når det blir malt!:)

    Ha en fin dag! Klem Nina

    SvarSlett
  12. God morgen. For noen lekre kjoler, rett og slett knalltøffe. Jeg hadde vært kjempestolt om jeg hadde hatt slike :) Det er jo egentlig kjoler som passer til enhver annledning. Så nå vil du til å male, god ide. Det skapet kommer til å bli kjempelekkert, selv om det utgangs punktet var veldig sjarmerende :) Og for en god ide og dekorere det med temaer liksom. Blir morro og se resultatet ;) Ha en flott dag. Klem

    SvarSlett
  13. Guri - for noen lekre kjoler! Kjempe stilig design - slike kunne jeg også falt for!!
    Ungene er glade i Litago...kanskje ikke så rart når det er så mye sukker i dem. Heldigvis ikke noe de får til hverdags!
    Gleder emg til å følge temaskapet vudere!!
    Ps - den artikkelen om ostetyveriet var knallbra - smilte meg igjennom hele artikkelen!!!
    Ha en nyyydelig dag!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  14. Hei Marianne. Så fint kjøkkenet er!
    Og jeg digget uplights i benken. Smart!

    Ha en flott onsdag! Hilsen en som ikke skal kjøpe litago youghurt til Emma... :)

    SvarSlett
  15. Hei, Marianne! Så flotte kjoler!! ... og så utrolig fint skap!!

    Ha en herlig dag!

    Klem
    Anette:)

    SvarSlett
  16. Flotte kjoler du har kjøpt deg!! Skjønner at du har det travelt, men det høres ut som du er ei svært ressurssterk og dreven dame!

    Fint skap, mange skatter på gamle plasser!

    SvarSlett
  17. Så flott skap! Heldiggris ;o)spennende å se hva du finner på inni der...Ville ha malt det omtrent som veggen din jeg, kanskje litt mørkere - evnt en tradisjonell, men nedtonet bondefarge (en farge med en del grått i seg, Anett Sturk har noen nydelige farger i fargekartet hun har laget), bare for å bryte litt. Støvgrønn synes jeg er lekker i kombinasjon med linbeige og hvitt.

    klem fra Mette

    SvarSlett
  18. Kjempelekre kjoler! Har en del klær fra container selv, bla to kåper som jeg elsker! Nå i det siste har jeg også fått meg en del fra Timo, som har mye fint. Line of Oslo og Part Two er to andre favoritter hos meg...Så mye dansk og norske her i skapet;o)

    SvarSlett
  19. Takk for kommentarene på bloggen....gøy..Ang.butikkbesøk i sommer.Det må bli Låvebutiken...Ninas lille gale verden og Kammerset på Sunndalsøra....der Lena og jeg var.LOVE IT<3 <3
    Hilsen Burugla:))))))))

    SvarSlett
  20. Hei titter innom bloggen din rett som det er,kjempe koselig blogg,og må si jeg misunner deg huset ditt,det må være en drøm å bo i.
    Det var et koselig skap du hadde funnet der,morro å gjøre det om til sesong skap.
    Ha en fortsatt fin kveld.
    Klem Anita

    SvarSlett
  21. HVA!? 16 sukkerbiter?!!? er det sant?
    Etter å ha lest test av barneyoghurter (en plass) så sender jeg med Alma en litagoyoghurt hver dag i barnehagen. Uuups....

    SvarSlett
  22. Nydelige kjoler du har kjøpt deg. Ønsker deg og dine en koselig helg.

    SvarSlett
  23. Hei igjen takk for koselig hilsen på bloggen min. Pleier å legge igjen link men skulle prøve uten nettadr denne gangen for å se ,men fant ut at det ikke gikk:-((
    Ja liker den koppen med blomster kjøpt hos Floriss,har sett Mester Grønn har noe av det samme,
    Ha en flott helg.
    Klem Anita

    SvarSlett
  24. Jeg har noe til deg på bloggen min,
    så kikk innom!

    SvarSlett
  25. Snekkerskapet var lekkert!For en skatt å bare "finne" :)

    Jeg liker også Containerklær, og synes de har mye fint!

    Ønsker deg en fin helg. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  26. Hei...Titter innom for å høre hvordan det går? Har du fått bestemt farge på skapet? Ønsker deg en flott dag. Klem fra Mona (Min Verden)

    SvarSlett
  27. Hei..du vakre..ja for det er du virkelig. Ser deg jo stadig på reklamen nå da vettu..hi-hi.
    Takk for koselig hilsen som jeg setter utrolig pris på, ønsker deg lykke til i trekningen inne hos meg. Go`ukestart Marianne. Klem fra Maliva

    SvarSlett
  28. Hei på deg!
    takk for tipset om klærene du har funnet, kanskje jeg skal ta meg entur ;)

    kjempe stillig skap du har tatt bilder av her!! :)

    klem

    SvarSlett
  29. Hei!
    Så fantastisk flott hus du har :-)

    Jeg må bare fortelle deg at informasjonen om sukkerinnholdet i LITAGO Yoghurt er helt feil - heldigvis!
    Jeg jobber som ernæringsfysiolog i TINE, og ett beger LITAGO Yoghurt inneholder 7,5 g tilsatt sukker. Det er noe ganske annet enn 16 sukkerbiter. Selv gir jeg barna mine et beger LITAGo Yoghurt hver dag med god samvittighet, men ønsker man noe med mindre sukker så finnes det mange alternativer. Jeg har skrevet litt om hvilke yoghurter man bør velge til barn på sunnhetsbloggen vår.
    http://sunnhet.wordpress.com/2009/10/05/hvilken-yoghurt-b%c3%b8r-du-gi-til-barna-dine/

    Håper det var litt nyttig informasjon.

    Lise Foss Andersen
    Ernæringsrådgiver, TINE

    SvarSlett
  30. Hei! Nå prøver jeg meg her.. har aldri kommentert på blogg før:)Kjempelekkert ska! Tenkte med en gang på en svak/"skitten" grønnfarge.. kos deg med prosjektet!! Vi har nok litt lik klesstil, Marianne. Her er det også endel Container i skapet:)) Så deg på et bilde med brun kjole fra Staff; den har jeg også:)) Håper vinterferien i Molde blir super! Har litt hjemlengsel her, men er igang med stor oppussing av bad og vaskerom, så må nok holde fortet her i Trondheim.

    Klem fra AstriC

    SvarSlett
  31. Hei :)
    Nydelig kjole og sikler etter det skapet :-) Fin farge ser det ut til også :-) Blir nok veldig lekkert når du får det opp å har en dør oppe :-)

    Ha en fin tirsdag :-)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.