mandag 8. februar 2010

Kan man blogge en lavvo?...

Hei og god uke alle sammen! Helga var innholdsrik, med Oslotur og shopping på Glassmagasinet, deretter Strømmen storsenter og Peppes Pizza før overgangen ble stor da vi tok traktoren borti skogen og satte opp lavvoen:-) Så trivelig med vedovn og medbrakt brownies som vi varmet opp i panna, kylling og kos:-) Var utrolig kjekt, men Henrik ble litt kald så jeg tok med meg de to minste hjem i 22-tiden.  StoreMonsen og MiniMonsen på 10 år sov hele natta der!!Tøffingene!  -18,5 og like blide da de kom ruslende hjem på morraskvisten,-minne for livet!



Masse familiekos i Balkeskogen i helga, ja.
Vel, man kan ikke blogge så godt en lavvo som et kjøkken, så her kommer siste del av kjøkkenet vårt:

  Små firkantede ledlys i hjørnene på benkeplaten lyser opp krokene.

Blanding av nytt og gammelt, men alt er i nokså tidløs stil.  Over 6 meter med skuffer, kan ikke klage på lite skapplass, da:-)
Så da er vi klare for en ny uke, håper du også har hatt en fin helg.?

Mvh

15 kommentarer:

  1. Heisann Marianne.
    Klart man kan blogge om en lavvo:) Det så skikkelig koselig ut:)

    Kjøkkenet ditt er bare lekkert:)

    Ha en fin uke:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  2. Det så utrolig koseli ut=)
    Og får et fint kjøkken!

    SvarSlett
  3. HVIST KAN MAN BLOGGE EN LAVO;))
    Dette er jo livet vårt,når det kommer til stykke så betyr ikke de døde ting ,noen ting,gjør det vel?
    Det er ikke med på å skape de store minnene,men det er vi,våre barn...Tenk så heldige vi er..VI er foreldre ;)))og har familie og venner rundt oss;))
    En skulder å gråte på nå ting er leit,
    en gutt som sier han elsker mammaen sin,noen å le og gråte med;))
    Jeg elsker interiør...men i det store og hele og når alt kommer til alt,betyr det jo igrunn ingenting...
    Bare noen tanker til deg fra meg;)
    god natt til deg;))

    SvarSlett
  4. hei Marianne
    så koselig det så ut,litt av noen tøffinger som sov der,men tenk for et barndom minne,
    herlige bilder..
    det er såå koselig å se du ruller over skjermen flere ganger hver kveld.nå å på tv2.
    men å så herlig et kjøkken,der har dere god plass,så herlig,
    ja dere er heldig som har dette vakre huset,
    drømme kjøkken deluxe.
    ØNSKER DEG EN HERLIG TIRSDAG.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. Lavotur hørtes så koselig ut da! Men jeg ville nok sovet i senga mi... :P

    Nydelig kjøkken, skuffer og ikke skap er jeg stoor fan av! :)

    SvarSlett
  6. åå, får opp minner fra barne- og ungdomsårene fra speider'n når jeg ser lavvobilene! Det ser jo bare kos ut!!!
    Må bare spørre; er du programleder? Nesten litt flaut om jeg ikke har fått med meg det isåfall, nå som jeg har fulgt bloggen din i et år eller no..
    Mange fine løsninger du har på kjøkkenet ditt, likte spesielt godt belysningen i benkeplaten! Smart!

    SvarSlett
  7. så spennende opplevelse for barna å overnatte i lavvo...
    så litt kaldt ut...
    eg bor midt i en aktiv speiderfamilie, der er det mye lavvo overnatting...
    så koz med oslo tur, og siden du har vært på glassmagasinet, var du sikkert innom pentik, .. der jobber datteren min..
    ha en skjønn dag!
    foretrekker forrestyen det vakre kjøkkenet ditt,istedet for lavvoliv...
    magny
    magny

    SvarSlett
  8. Hei og god formiddag. Så dere har vært på Lavo tur i skikkelig kulde, må jo vært en opplevelse og virkelig minne for livet. Det er viktig med gode minner og det så jo virkelig trivelig ut... Flott kjøkken dere har, det er alltid gøy og se kjøkkenbilder fra bloggerne. Det virker romslig og greit og MYE skuffer, det må jo bare være kjempepraktisk. Ser du har slagbenk på kjøkkenet, det er virkelig noe eget over en slagbenk. Mannen min og jeg var også fikk tak i to brukte slagbenker for en mnd`s tid siden. Vi har begynt å resturere den ene av dem. De er virkelig gamle, fra sånn ca 1920. Det var mange lag med maling på så vi valgte og fjerne malingen så en får fem de rette konturene (skrives det slik?? ) og gjør grunnarbeidet på nytt. Det er en hel jobb. Men nå skal jeg ikke bable i vei her om det. Hvordan går prosjektet ditt da? Bestemt deg for om det blir eller ikke blir ny innspilling? Ønsker deg en flott dag. Klem

    SvarSlett
  9. Må ha vært kjempetoppers med lavvo-besøk for både små og store .. :o)

    Kjøkkenet ditt er bare så lekkert .. *sukk*

    Ha en super tirsdag - klemmer!

    SvarSlett
  10. Klart du må blogge om en slik trivelig tur i skauen.Har blogget en lavvo jeg også, en gang. Likte godt bildene dine. HYGGELIG OG STEMNINGSFULLT......

    SvarSlett
  11. Hei,så fin de hvite stolene blei til kjøkkenbordet ditt.Stort herlig kjøkken har du også.Klem fra Kirsti

    SvarSlett
  12. Det så ut som en deilig tur :) Og noe så koselig som å brenne bål og spise god mat ute :)

    Lekkert kjøkken med mange fine detaljer :)

    Ønsker deg en fin kveld. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  13. Takk for koselig hilsen, klart man kan blogge fra en lavvo men jeg må jo innrømme at kjøkkenet var flottere:) Nydelig utført.
    ha en fortsatt fin uke.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  14. Så koselig, å gjøre noe sammen hele familien, det er gode minner. Nydelig kjøkken, en drøm. Ha en fortsatt fin uke, klem fra Mona.

    SvarSlett
  15. For et nydelig kjøkken! -Og så kjempekoselig som alt annet hos deg! :))

    Vi har et vennepar som bor helt i skogsgrensen, og de har satt opp en diger lavvo på tomten sin, i et tettbebygd strøk, til stor glede for liten og stor. Her grilles det pølser en helt vanlig ettermiddag, de voksne koker kaffe her i helgene som nytes på de små benkene rundt bålet, og her er visst alle naboungene også for varme seg mellom rundene i skiløypa. Riktig så koselig! :))

    Ha en fin uke!

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.