mandag 7. april 2014

Sveitserhuset, det lille, søte ved Balkesjøen:)

Sveitserstil, utskjæringer, snekkergleder...
Her kommer noen bilder fra badehuset som begynner å bli slik jeg har tenkt det:
Med buet vindu, og med bue på hovedhuset, ble det bue her også.
Har tatt igjen mønster fra førua og hovedhuset på gården, og fått Viksmoen på Hamar til å frese ut kløverborder til etasjeskilleren.
Søt, liten buet utskjæring på verandaen.
Begynner å bli bra nå, synes jeg.
Jeg har kjøpt ny sag og skjært til og skrudd i alt selv, moro å gjøre det alene selv om det var farlig høyt oppe i mønen..
Utskjæringene var levert grunnet, så jeg malte noen av dem før jeg limte og skrudde dem opp. Litt malejobb og jeg er ferdig!
Valgte noen enkle vindus- og dørlister, slik at rekkverk og de andre utskjæringene kommer mest frem.
Men nå er formen bedre, er på Trygg Trafikk sin konferanse i Oslo. Nydelig mat og faglig påfyll...
Og Pepsi Max for å feire livet og formen som er bedre!

3 kommentarer:

  1. Hei hurra :)
    Nå ble jeg kjempe glad! Har tenkt så mye på deg. Så gøy at du er igang igjen. Blir jo bare kjempe lekkert. Digger jo disse flotte utskjæringene jeg da :)
    Tusen takk for titten, dette er så koselig å ta del i :)
    God klem fra Britt u.blogg

    SvarSlett
  2. Sååå flink du er!!
    Fineste badehuset jeg har sett!!
    God tirsdag videre :-)
    Trude C.

    SvarSlett
  3. Så fantastisk flott det blir!!! Du er superflink :)
    GOD PÅSKE, Marianne! Klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.