fredag 11. april 2014

Relasjoner.. Som jeg møter meg selv, slik møter jeg også andre..

Hei på deg! Rett opp ryggen, pust dypt inn og tenk på hvor verdifull du er! Tenk på hvor heldig du er som har et hjem, hvordan vil du skape påsken din i år? Vil du skrive ned tre ting du kan være takknemlig for før du legger deg i påsken?
Og så fyller du boken opp med takknemlige tanker som du kan lese en dag du føler det er litt motbakke...
Jeg har bestemt meg for hva jeg VIL, ikke hva jeg bør og må... Jeg har bestemt meg for å ikke være den som hamrer spikeren ned, men den som viser at jeg er ubetinget glad i mine fire barn og mann..lære dem og meg å se det positive, vektlegge det man kan være takknemlig for...
Jeg vil at denne påsken skal fylles med positivt påfyll, glede, latter og takknemlighet for det jeg har.
For jeg har nemlig vært på inspirasjonsforedrag med husfrueklubben:) Bjørg og Dora, kunstner og stand-up og relasjonsterapeut.. 
Vi dro inn til Lillestrøm etter jobb igår, spiste tapas, drakk lykkebobler og hadde en utrolig fin kveld!
Tenk deg at livet ditt er en båtreise... Det er begrenset hvem du kan ha med deg i båten... Du må derfor velge, prioritere.. Hvem er det verdt å ha med på reisen? Hvem gir det et verdig liv og positive følelser?
Jeg kjøpte to bøker, en for om å verdsette seg selv, en for positive relasjoner med barn.
Og jeg tenker at gir ikke denne blogglesningen deg en positiv opplevelse, ja da skal du bare prioritere noe annet! Det er nok av folk som får en ned, jeg vil ikke være en av dem! Så derfor hever jeg hodet, retter opp ryggen og sier: se positivt på at jeg har kjøpt nye puter og pyntet litt til påske for jeg vil glede meg selv og deg med noen gladlige vårfarger før rebusløp og solveggen venter:) påskeklem 

5 kommentarer:

  1. Hei, hei :)
    Tillykke med nye spennende bøker, flotte puter,blomster og påskekos :) :) :)
    Må jo bare smile, har ikke vært på kurs, men noen dager i Oslo der jeg tenkte akkurat disse tankene som du fokuserer på her. (Så mange triste skjebner å skue) og min tanke var - så heldige vi er som har det så godt. Et hjem med mennesker som elsker hverandre. Vi kan spise oss mette hver eneste dag. Og ikke minst vi slipper å fryse, eller sitte å ta en hvil på jenbanestasjonen slik vi så mange som gjorde de timene vi ventet på at toget skulle ta oss trygt hjem...
    I går var vi på Ikea. Kjøpte noen fine ting som vi ikke trenger. Og ja, jeg syns at det var en god ting å gjøre, for det er vi selv som må finne "det lille ekstra" som gjør dagene litt lysere :)
    Lykke er jo å finne de små ting i hverdagen å glede seg over, og vi er alle vår egen lykkesmed hvor urettferdig det enn kan være for veldig mange.
    Goood påske til dere og et stort JA til dine ord. Jeg liker deg virkelig Marianne, du er et godt menneske :)
    Stå på, så kjekt.
    Beste hilsen fra Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, nå ble jeg smilende varm i hjertet! Så bra at vi tenker likt, jeg ble sååå inspirert! Vi må meldes videre på vår ferd mot et bedre liv:) klem

      Slett
    2. Ja,du er en sol :) Og jeg må jo si at jeg blir og så glad for slike koselige,gode ord.
      Vi trenger alle anerkjennelse, det er vel noe av det beste for "lykkefølelsen".
      (og dette tullet som har stått i media om at vi "skryter og smisker" for mye om dagen, ja det syns jeg er helt bort i natten...for i vår ellers ofte litt kalde verden, er det så deilig å høre at folk kan si godord og oppmuntre hverandre :) det er glede det!
      Tusen takk
      Britt u.b.

      Slett
  2. Det var fine ord å ta med seg inn i helgen :) Jeg fører takknemlighetsdagbok i perioder, og det er en fin måte å gjøre seg selv oppmerksom :)

    Fin blogg du har!

    God helg! :)

    SvarSlett
  3. Så sant så sant! Og slik jeg opplever deg, er du er sprudlende, positiv og herlig dame, som bare sprer glede rundt deg :) Der du er, der blir det moro! :D
    Får alltid energi og pågangsmot av å se alt du klarer og får til :)

    Vi får nok ta oss en tur opp til dere i påsken, kanskje jeg må ta med kanelsnurrer? :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.