søndag 28. mars 2010

God påskekake og takk for kommentarer!

Kjære deg, riktig god påske!  Vi er uten data og nett, så innleggene som jeg har lagt ut i det siste har vært forberedt for en tid tilbake og planlagt lagt ut i tur og orden.  Men jeg får ikke takket for kommentarer eller blogget, mobilen min fikser det ikke, så beklager for liten respons til deg som er så god å legge igjen kommentarer!  Jeg kommer tilbake når it-mannen har vært her:-) 

Sukkerbrød fra Hildes mormor:


Pisk eggedosis av 4 egg og 250 gram sukker.

Vend i 3 dl hvetemel, 1 dl potetmel og 2 ts bakepulver.

Tilsett 1 dl kokende vann og rør forsiktig rundt.

Stekes på 175 grader i 35 minutter.

Deles i 3 deler,

ett lag med vaniljekrem og ett med 4,5 dl krem med bringebær. Krem rundt hele, deretter marsipanlokk med bakepapir på toppen som taes av etter at du har skjært opp delene som du ruller bakover.

Pynt med marsipanegg og skriv God Påske med sjokolade i kremmerhus. Mmmmm...
 
Klem fra



14 kommentarer:

  1. hei på deg.
    åå så nydelig en kake,koselig med innlegg fra deg allikevel da,selvom de er laget for en stund siden,
    håper du snart får ordnet med pc.men kan vel være skjønt med en pause å...eller??
    ha en fin kveld ,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. KJedelig å være uten data... Man får abstinenser av slikt :)

    God påske til deg også.

    SvarSlett
  3. Hæhææ, så knallkul kake! :D

    SvarSlett
  4. HEI♥
    Ojsann!Den kaka var kjempe lekker!Å sikker kjempe god♥
    Det påskeegget under har komt til vårt hus også.Mannen fekk det i gåve med masse snop i..Personen som gav han det hadde tenkt litt på meg og;)
    Motivet er sååå nydeleg på det!
    Ønsker deg ei super fin og god påske♥
    Klem frå lisje meg☺

    SvarSlett
  5. Så utrolig kul kake :)

    God Påske :)

    SvarSlett
  6. Du verden så fin kake!! Blir uansett hyggelig å titte innom bloggen og nye innlegg hos deg! Kos deg på påskeferie!

    SvarSlett
  7. Hei på deg.
    Nydelig kake. Ønsker deg en riktig god påske.

    SvarSlett
  8. For en fin kake! En virkelig fristende påskekake :)

    God påske, Marianne :)
    Klem,Line

    SvarSlett
  9. Heeeerlig kake!!!Særlig hvis det er Anton Berghs mandelegg jeg ser der i midten...
    God påske!

    SvarSlett
  10. Hei, ikke enkelt å gi noe til en dame som har alt, derfor får du en award fra meg og det er fordi jeg enkelt og greit syns du er ei RÅKUL dame...den ligger inne på bloggen min.
    Klem Kirsti

    SvarSlett
  11. hei søta,
    å så koselig å få hilsen fra deg igjen,blir så glad når jeg ser du har vært der,
    ser deg på tv masse nå,fin du er,å flink du har vært.
    ja nå er det vår,deilig,jeg lengter til å gjøre litt i hagen ,rydde opp,men grått og trist vær om dagen,så jeg venter,men snøen er nesten vekk,så sykklen er kommer frem,jeg har eletrisk sykkel,å noe såå kjekt altså når bein ikke klarer å trå opp bakker,4 tråkk i bånn å den drar meg opp..
    ønsker deg en herlig dag vidre,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  12. NAM!!!

    Klem fra June
    Nostalgi & Skriverier

    SvarSlett
  13. Oj, det var LITT av en kakepynt =)

    SvarSlett
  14. Hei Marianne
    Kaken så utrolig deilig ut, takk for oppskrift :) stilig pyntet også... Ønsker deg en fortsatt fin kveld og uke... Klem fra Mette

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.