tirsdag 17. juni 2014

Glassveranda i sveiterstil

Hei!  Her er det sol og fint vær, jeg skal snart avgårde til Mattisrud for å glede barnehagen med is da de er så flink å bruke belter og bilstoler på turer, det liker vi i Trygg Trafikk!

Her er Mariannestua klar for lyse dager, pioner er så fint!  På obs er det to buketter for 60,- denne uka, herlig tilbud.

Jeg bestilte en dør og malte hele rommet hvitt, sjenken er fra setra men er malt med fargen mitt barndomshjem Sjurstua har på inngangsdørene.

 Den er ikke stor, men passelig til en kaffestund med en god venn, mann, barn eller venninne som i går kveld.  Det er nemlig klart for 7.klasseavslutning, og da må jo mødrene underholde...;)
 Men masse glass er det vidt utsyn til Balkesjøen og hagen og skogen.
 Og må bare ta med lillemor på taket!  Vi var på Kvennstuteateret og så livet i 1930-åra, SÅ bra spilt!  Elsker livet på landet på den tida, mye ahrdt arbeid, men også tid til prat rundt bordet, ikke tv eller duppeditter som forstyrrer...Og om 1 og 1/2 uke er det slektstreff på Balke gård, gjett om jeg gleder emg til å høre mer om livet her i "gamle dager".  Men nå, sommarstid på Mattisrud der dyr og seterlivet er i full blomst!  God dag videre, takk for besøk:) 
Vennlig hilsen

5 kommentarer:

  1. Åh,tusen takk,så utrolig vakkert hos dere :) Og for en skjønn sommer jente i kjempe fin kjole. Så god opplevelse å titte inn her hos deg :) Gøy med overraskelse i barnehagen, og spennende med historie og slektstreff :)
    Og underholdning på 7 klasse avslutning...? Høres spennende ut :)
    Og, takk for koselig hilsen. Ja, er det ikke helt fantastisk hvor fin vår og forsommer vi har fått! (sikkert fordi vi har fortjent det,hi, hi :)
    Fortsatt god sommer til deg og dine.
    God hilsen fra Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hopp, ja dette været har vi fortjent, hehe. Skvatt nesten litt, var plutselig flere enn meg og deg som skrev her inne, hihi. Kjekt det, men skvetter jo litt da det etter min laaange pause har blitt mange som har forsvunnet, godt du er trofast leser:) ha en finfin dag, her våkner huset til liv nå:)

      Slett
  2. Hei på deg Marianne!!!

    Gratulerer med vel overstått konfirmasjons feiring,
    Gratulerer så mye med dagen din!!!! HIPP HIPP HURRA for deg!!!!
    En varm god klem kommer fra meg til deg!!!

    Så nydelig dere har det på glassverandaen!! Og lekker farge på skjenken!!!
    Er så glad i den lysegrønne fargen!!!

    Dere har full fart, men er flinke til å finne på tid til kos innimellom.
    Det er så koselig i Dyreparken. Jeg og Andreas var der for noen uker siden.
    En fantastisk dag for mor og sønn i nydelig varmt sommervær!!!

    Ser dere har kosa dere på hyttetur også!!!
    Skal ikke så mye til for å få litt feriefølelse!!!

    I kveld er det skoleavsluttningsfest for jenta vår.
    10 år i grunnskolen må feires.
    En epoke er over.... Grugleder meg kjenner jeg!!!

    Prøvene hos legen i går var ikke bra....
    men i morgen, har jeg tatt meg fri, og jeg og Andreas drar på
    tur til Sverige!! Stian skal være med Marie på skoletur til Polen fra tor.-mandag.
    Så da tar vi som er igjen hjemme, også en liten tur!!

    Ha en fin dag!! Her er det deilig sommervær!!!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  3. For en fantastisk plass dere bor på og for et nydelig hus! Misunner deg den glassverandaen, men satser på noe lignende om noen år i huset vi skal bo i etterhvert :)

    *Hilde*

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.