mandag 10. mars 2014

Konfirmasjonsforberedelser

God mandag! Her har vi vært på farten i det siste. Jobb og feriedager hjemme i Romsdal, og markering av pappas dødsfall som skjedde for ett år siden. Det var godt å være sammen med mamma og storesøster, og både Eida Helene og Amalie var med. Nå er det vår og på vårens siste dag skal mitt eldste barn konfirmeres! Hurra! Gleder meg sånn til å gi henne ros og full oppmerksomhet!
Hun er så flink å si nei når jeg prøver å si hvordan JEG synes invitasjon og slikt skal se ut:) Nå er de kommet og signert konfirmanten, og idag sendes de ut.
Både bilde og tegning fra 1.klasse er med, så noe fikk jeg gehør for da jeg så en venninnes invitasjon.
Og så har jeg endelig fått tak i rød løper til selskapet. Jeg kjøpte to ruller og skal legge det på inngangen til selskapslokalet, og med roll-ups med bilder av henne slik at vi får kul bakgrunn når vi tar bilde av konfirmanten og gjestene på "catwalken" hehe...
Og ja, vi måtte selvsagt prøve den.. Lag hver dag til en fest: Eidamor gikk på denne da hun skulle tisse i skogen på fjellet:) 

1 kommentar:

  1. Hei på deg vennen!

    Vi samles også den dagen mamma døde. Det har blitt tradisjon, da er vi sammen hjemme hos oss, pappa og søstra mi med familie.I august blir det den 5. gangen. Vi spiser spekemat, som mamma pleide å servere på bursdagen sin til oss. Savner henne hver dag. Spesielt hverdagspraten vår.

    Marie har bursdag dagen før mamma, derfor blir mamma sin bursdag markert samme dag.
    Og mamma døde faktisk på farmor sin bursdag.... Snille gode farmor, som jeg også var så inderlig glad i!

    Du må glede deg masse til konfirmasjonen til jenta de. Vi hadde konfirmasjon i fjor vår for Marie. Det ble en fantastisk flott dag! Og Marie fikk bestemme alt selv. Da er det kjekt at vi har så lik smak! Hun valgte rosa og hvitt!! Vi laget invitasjoner og bordkort selv. Og på bordet hadde vi pioner!
    Vi hadde taler og sanger, og mange overraskelser for jenta vår.
    Og det var så koselig å kunne fortelle henne hvor flott jente hun er og gi henne velfortjent ros!

    Dere må glede dere masse!!! Dette året har vi "fri". Og til neste år er det Andreas sin tur.
    Da har vi gjort det en gang før. Og vi vet hva vi går til!!!
    Jeg satte bort all kakebaking, og middagen best. vi ferdig.
    Dette var gode tips fra venner og familie.
    Vi var over 60 gjester, så vi hadde leid lokalet.
    Veldig deilig å kunne dra hjemmefra og ikke tenke på hvordan det så ut der ;)

    Gleder meg til å følge dere i planleggingen mot den store dagen.

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.