fredag 1. mars 2013

Det VÅR!!!!! På Balke GÅRD:)

Hei og hå, da er januar og februar over, månedene jeg misliker mest (-fordi det er så lenge til jul;)) Nå er sola fremme og blogglysten kom veltende over meg!  Siden sist har vi hatt det bare bra, fin høst med mye fart og planer, koselig jul med familie og venner, god mat og drikke, januar og februar med mye snørr og såre halser, tilvenning til eget rom for minstemann (dere skulle forresten sett meg inatt, tilslutt hoppet jeg oppi springelsenga og sov der sammen med lillegutt, bøyde meg i tre og sov en desperat høneblund med lille Fredrik som krever sin kvinne;)  Men nå, går alt mye bedre, det er jo VÅR!:) 
På kjøkkenet er litt småstasj på hylla med på å prise våren: gult og lyseblått.

 På kjøkkenbordet er vårduken på plass (jeg og de to eldste barna var i Kiel i vinterferien, en nydelig butikk som gjorde at vi nesten missa båten...Fikk med meg blant annet denne duken og en 5-armet gulvlysestake..Hehe, se for deg dette på båten, bussen og toget hjem;)  Men da den kom i stua, var det verdt det:)  En liten rye ved kjøkkenøya med noen gladfargestriper er også vårhyllest fra meg.
Og når sola skinner i vinduskarmen, da er vel livet fint! 
 Tulipaner i gladfarger foran en fornøyd Marianne som finner ut at datoen er 1.mars! 
Til og med på gjeste-toalettet er det fuglekviter og eplekvoster i blomst...Ihvertfall på innsiden av skapet... 
 Ute er det snø. men sjekk himmelen!  Trallalla trallalla:) 
Ønsker deg en herlig vår!
Vennlig hilsen

9 kommentarer:

  1. Hei min venn,
    Fikk lit blogglyst du å på en vår dag.
    Ha en fin dag.
    Klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Hei på deg!!!Og hjertelig velkommen tilbake!!!
    Har savna deg altså!!!
    Er helt nydelig vær her også i dag!
    Fredag, helg og MARS og den første VÅR mnd.
    Kan jo ikke bli bedre!!!

    Fin helg til deg og dine!!!

    Varm klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. ÅÅÅÅ så glad jeg ble nå... Så herlig å ha deg tilbake Marianne ;)
      Har savnet deg og Balkegården :)
      Fantastiske bilder og heerlig med vår følelse!
      Syns jeg ser d eg oppe i sprinkelsengen, hva gjør man ikke for sine søte små <3

      HA en fiiin dag!
      Klem til deg!

      Slett
  3. Så koselige, inspirerende bilder, og såå fint å høre fra deg igjen. :) Jeg vet alt om å gjøre sine knep for å få ungene til å sove, men med all mulig godvilje jeg kan mobilisere fatter og forstår jeg bare ikke hvordan du fikk sove i ei sprinkelseng...?? :):)

    SvarSlett
  4. HEI :)
    Ja,dette var gøy! Tenk at det dukket opp et hærlig innlegg fra selveste Marianne på Balke gård :) Kjempe kjekt. Og så flotte bilder,nydelige blomste og for et fint tun dekket av snø. Ja,nå ble jeg så overrasket og glad. Og fikk en god latter (og litt medflølelse)med en trøtt mamma,sammenkrøllet i sprinkelsengen...på tide med litt større seng til minstemann :)? Har faktisk bare hørt om en annen skjønn og nett dame som har overnattet i sprinkelseng jeg...så du er ikke alene,hi,hi.
    Så godt å høre at dere har det bra og jeg er jo så glad for at våren nærmer seg jeg.
    Men først er det påske,og tunbildet hos deg gir meg skikkelig påskestemning :)
    Good klem og varme tanker til deg fra meg .
    Beste hilsen fra Britt framleis uten blogg :)

    SvarSlett
  5. Så koselig at du er tilbake igjen!
    Herlig vårstemning hos deg :)

    God helg!

    SvarSlett
  6. Så herlig å finne et innlegg fra deg igjen! Ble helt lykkelig av de flotte bildene og dine herlige ord.Ha en super søndag :)

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. Jaaaa... det er VÅR!! Gjett om jeg er glad for at du påpeker akkurat det Marianne! :)
    Gleder meg vanvittig! Mye som skjer for min del da gitt.

    Hahaha... synes jeg ser deg krøke deg sammen i tre for å komme deg opp i sprinkelsenga! Hadde ikke falt meg inn engang. Men du.. du er herlig du Marianne. Kaster deg ut i det. I sprinkelsenga liksom!:D

    Her er tulipanene på plass her også.. og gåsunger. Herlig:)
    Klemmer fra Line (gamle morsommeting.no, nå på ny blogg om du har lyst til å besøke me :) )

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.