mandag 20. mai 2013

Badehus

God kveld i stuggu:)

Ja nå er det jaggu lenge siden, jeg skulle jo bare laste opp noen bilder og vips, så fikk jeg ikke tilgang til blogg eller bilder eller noe som helst.  Beklager, man skal jo holde det man lover.  Men nå sniklåner jeg en Mac, så her kommer noen bilder fra mitt lille hus ved Balkesjøen.  Et lite stykke lykke på 9 kvm pluss veranda.  Jeg er arkitekt og malemester Harepus denne gangen, snekkeren er proff og dyktig, og glad er jeg for det.  (Takk, Roald Kjeverud som jeg anbefaler alle å bruke, han godtar nye arbeidstegninger og flust med forandringer underveis, me like;))  Dette har vært endel jobb, og med skråning ned mot dammen, har det vært stilas og ikke bare, bare.... Endel er gjort, og endel gjenstår.  Jeg skal få sveitserhuspreg på huset ved hjelp av utskjæringer og rekkverk fra Viksmoen trevare.  Vi har tatt mønster fra både hovedhus og førua, så dette blir et spennende prosjekt da firmaet skal begynne med sveitserstil.
Igår malte jeg det utvending, og idag har jeg malt det inni.  På gulvet er det lagt historiske fliser av meg, gøy å gjøre noe selv.  Disse er i beige, blå og hvitt, og fargen på veggen har jeg komponert selv for å nærme emg det blå i flisene.  Og stolen måtte jeg ta inn for å se og prøvesitte i badehuset.
Stigen opp til hemsen som rommer 7 sengeplasser og med vinduer i hver ende.  Kan tro vi skal kose oss her i sommer!
Men nå må jeg avslutte, muskeknute i rygg etter malepinse, og 2 liter maling skal fjernes fra kroppen (traff ikke bare veggen må vite) før seminar og Trygg Trafikk-jobb i morgen.  Ha en fin miniuke, med vennlig hilsen

7 kommentarer:

  1. Så utrolig stilig! Fantastisk lite hus :)

    SvarSlett
  2. Så flott det ble! Gleder meg til å se in real :)

    Følte meg litt handy i helga jeg også, var med å la fliser på trappa, fik håndtlanger og flislimblandingsoppgave ;) pluss at jeg har fått lagt ned grunnsteinene på skuret til geitebukkene, den ene la jeg ned i vater med en gang! Flaks mente min mann, ren dyktighet sier nå jeg ;)

    ønsker deg en finfin uke :)

    SvarSlett
  3. Hei :)
    Koselig med innlegg hos deg igjen,og så to på en gang:) Artig 17 mai bilde,mor i støtet og de fire (som har vokst siden sist :) tilstede på hver sin måte,humrer litt jeg da :)En fin gjeng ja!
    Og så fint og gjennomført byggeprosjekt-du får det til :)
    Tenk at nå har vi opplevd sommer vær og forsmak på det vi har i vente. Gleder meg til fortsettelsen :) Og så må jeg jo ønske lykke til videre med alle små og store prosjekter hos dere. Jeg blir litt "salig" når jeg ser bildene fra Balke, nydelig er det hos dere. Er ikke vant med slike store gårder og vidstrakt landskap. Hos meg er det fjell på alle kanter og ikke så langt til sjøen/havet :)
    Vi bor jammen santen i et flott og unikt land med masse vis av variasjoner.
    Nei, nå må du ha det riktig godt :)
    Beste hilsen og varme tanker
    fra Britt u.blogg :)
    Ps.håper det ordner seg med data problemene,skikkelig stress når ting ikke virker.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, de vokser meg snart over hodet, ja:) selv om vi mangler saltvann og fjelltopper, så har vi annet å se på, snart kommer det vel salt i Balkesjøen;) ha en finfin maikvekd, klem

      Slett
    2. :) Skulle gjerne ha byttet en stund,det er så vakkert hos dere :)
      Britt

      Slett
  4. Hei på deg, og hjertelig velkommen tilbake!
    Har savnet deg her i bloggverdenen!

    WOW så flott badehus!!! Utrolig fint både utenpå og inni!!!
    Der kommer dere nok til å kose dere masse i sommer!!!

    Ha en fin tirsdag! Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.